onsdag 15. oktober 2008

Frønsdal ridesenter

Frønsdal rideskole ligger ca. 7 minutter kjøretur fra skolen min. Der har de en liten ridebane, noen private ridestier, glasshus hvor vi gjør klar hestene til ridning og der har du utsikt over fjellene i Ølensvåg. De har også et lite rom hvor de har møter, og mulighet for overnatting. Eget salrom og rytterrom med dusj og bad.
De har de 11 hester, 3 hester og 8 ponnier. 3 kat.3 ponnier, 3 kat.2 ponnier og 2 kat.1 ponnier. Hver har sin sjarm. Her er en liten presentasjon av hestene: (skal skrive ferdig navnene når jeg finner det ut. soon.)


sappi
Shetlandsponni





Gaia
Blanding av kaldblods og dølahest.

Jølle
Shetlandsponni


Nugatti
Dartmore ponni


Troll
Kaldblods vallak


Agamon
Blanding av 4 raser.

Tiquila
Welch


Connie
Blanding av Islandshest og fjording.






Henrik.
Welch vallak.


Trigger.
Varmblods vallak.



Triumf
Shetlandsponny.







5 kommentarer:

  1. Knall fine hestar :D fra Linnea & Thea ;)

    SvarSlett
  2. Agamon,love you!
    Jeg ridde han<3

    SvarSlett
  3. det e kje heilt rette navna på bildene dei har bytta om sappi,jølle og triumf tru meg eg har ridd der si eg va fem

    SvarSlett
  4. Henrik gutten! Hvordan går det med han? Har han det bra? =)

    Jeg var hestepasseren hans for mange år siden, da han stod på Klosterskogen Ridesenter i Skien i Telemark. Der var det første stedet han stod i Norge etter at han ble hentet fra Danmark.

    Ser det står at han er Welch. Det som jeg visste var at han er Dansk Sportsponni. Men sportsponni er jo blanding og dere har kanskje funnet ut mer om han? =)

    Jeg var på Frønsdal gård for ca. 2år siden og fikk se Henrik og ri på han. Tusen takk for at jeg fikk komme og i det hele tatt ri han:) Det er jeg veldig takknemlig for =)

    Mvh Veronica Jørgensen

    SvarSlett
  5. Ser kjempe kjekt ut eg skal begynne på ridning der snart :-)
    Blir sikkert supergøy

    SvarSlett