onsdag 26. august 2009

~ Tur til Nosi ~


I dag var hele skolen på fjelltur. Vi skulle komme oss opp på ein topp som blir kaldt "Nosi". Toppen ser rett og slett ut som ein nese, om du legger godviljen litt til, derfor navnet. Nosi betyr altså nese på godt hardangersk.



I første stigning gikk vi ein heilt samla flokk, som etterhvert ble delt opp i mindre grupper. Noen er simpelten litt sprekere enn visse andre. Jeg alierte meg med ein fin gjeng, som ikke gikk alt for fort, og ikke alt for sent heller. Så det endte opp med at vi gikk hele veien opp, unntatt noen få drikke/bytte sekk pauser. Liker helst slike turer, der man ikke sprenger seg helt, men går i et tempo som er litt tungt meg behagelig. Vi har uansett trent bort haugevis av kalorier i dag!!

Vel fremme, så gikk vi ut på selve Nositoppen. Var veldig tøft å stå utpåder og se ned. Var vel fritt fall ein GOD del meter, ja. Vi måtte jo også spise nistemat, for man blir veldig sliten av å gå sånn i flere timer. Energilageret mitt ble i hvert fall tappet ganske så godt.



Senere, etter middag, så gikk meg og Anneline til butikken, og så på filmen "mannen som hatet kvinner" som i grunnen var GANSKE så bra altså... og selvfølgelig ekkel til tider. Victor kom også så vi kjørte til Mix og spiste pizza, JEG spanderte på han=D Han skal jobbe i Rosendal noen dager fremover, det ligger ca. 1 time her i fra. så var i grunnen ikke sånn veldig omvei for han. Han gjør masse for å treffe meg, rett og slett. Er kjempe glad i deg, gutten min:)

Vi hadde også Internatkveld for første gang i dette semesteret. Det gikk i navneleker for å lære navn, twister og andre kort/brett spill. Vi fikk også boller og saft som smakte UTROLIG godt. mmmm. hjemmelagde, nystekte boller er det beste jeg vet.

Nå er det natta for meg, er UTROLIG sliten og trøtt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar