tirsdag 27. oktober 2009

~ Fra "Gal" til perfekt ~

I dag hadde vi først ein ride/tømmekjørings time. Vi begynte med litt tømmekjøring oppe i marka og så endte vi på banen etterpå. Hun vinglet litt på stien og turte ikke helt med en gang å gå over litt store og skape steiner. Det kom seg etter hvert, men vi må nok øve enda mer på tømmekjøring på små stier, ja. På banen var hun knallflink, men fortsatt litt stiv. Vi hadde slange øvelser, 8-tall, holt, bakking og traving. Vi Ridde også litt på slutten for at de skulle få ein avveksling.

På kvelden Tømmekjørte jeg sammen med noen andre oppe i Lysløypa for å se hvordan hun var på litt større vei og ikke så smal som den stien tidligere på dagen. Hun var litt stresset og småtrava litt i begynnelsen av bakkene, men kom seg smått til slutt. Hadde henne også på banen litt i slutten og da fikk jeg meg virkelig ein overaskelse. Først skritta vi bare noen runder på sporet før vi etter hvert begynte med litt mer fart og tempovekslinger.. Så skulle jeg bare prøve noe for gøy, og det var altså at hun stod på langs rett forran meg, og så sa jeg "bak" og hun gikk faktisk OVERRASKENDE BAKOVER.. ö Fikk helt shok, så måtte jo prøve enda ein gang, etter at hun hadde skritta ein runde og da gjorde hun det igjen.. Ble så glad og stolt over henne. For ein hest sier jeg bare, og så stod hun BOM stille når jeg ba henne om det.

I morgen skal vi ha løslongering og det kommer til å bli knall gøy :)

1 kommentar:

  1. Hei!
    Jeg så Aggemon her på bloggen din, og trur det er den gamle hesten min. Derfor lurte jeg på om du kunne kontaktet meg på mail så jeg kanskje kunne fått stilt noen spørsmål, selvom vis det ikke er du som eier den. Håper du vil hjelpe! Mailen er: Ida_kh93@hotmail.com

    SvarSlett