mandag 23. november 2009

~ Banetrening med Maya ~

I dag har jeg trent Maya på banen.
Hun er overhode ikke trent noe særlig der, i hvertfall ikke ridemessig, nei. Planen var å trave over oxer, serpentiner og rundt kjegler, men siden hun stressa til de grader og bare skulle trave fort, tenker jeg at det var nok lurest å få henne til å skritte orientlig før jeg prøvde på noe som helst annet.
Jeg gjorde det sånn at hver gang Maya prøvde å trave, så gav jeg henne først en sjangse til å gå ned i skritt ved å si "Skrit" og dra litt smått i tøylen. Når hun ikke reagerte tok jeg henne rundt i bitte små volter helt til hun skritta og så i det ho skritta fikk ho "fri". Da kunne hun få lov til å gå fremover, og slik fortsatte jeg. Til slutt trengte jeg så vidt å ta i en eine tøylen og da skjønte ho at ho måtte nok skritte og ikke skulle trave. Fytti som ho herre høna lære fort altså, er jo helt sykt, men kjempe gøy for min del=D

For ein fantastisk hest sier jeg bare..

Har også fått vaksine mot stivkrampe og influensa og i Tillegg har ho fått mikroship. Det har jeg aldri vært med på før, men var overhode ikke så "stort" som jeg hadde trodd, hehe. Men Maya var knall flink, stod som et lam. Reagerte litt på shipen men det var i grunnen det, tok så vidt opp hode liksom. =D Det liker vi!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar