mandag 7. desember 2009

~ Nye saler har kommet ~



Da har vi fått de nye salene i stallen, litt forsinket, men de kom i hvert fall. ENDELIG kan jeg ri på en orientlig tur og ikke være redd for at salen ligger å gnager på ryggen..

De nye salene heter "barefoot saddle". Den jeg fikk ser ut som på bildet, har litt lær på i motsettning til de andre som var av stoff. Den har også en forsvissel som man kan skru på og dermed utvide bomvidden.. GENIALT!!!! De andre kunne man ta ut bommen og sette i forskjellige størrelser, må virkelig få invistert i en slik sal altså, så "lite" å tenke på og så lett å forandre etter hvert som hesten forandrer seg.

Hadde den første turen i dag, ble en liten tur, men maya ble dritsvett fordeom. Kondis eier hun ikke, men pågangsmot og vilje DET har hun, merket det godt i går. fytti for en tur, til slutt måtte jeg hoppe av og leie henne, hun sprenkte seg fullstendig, klarte ikke å få roet henne ned.. OG salen passet jo ikke helt 100 % heller så det var nok bare fint at jeg hoppet av og leide hele veien hjem.

Hun har en forferdelig vond rygg som ikke eier muskler, og derfor blir det ekstra vanskelig å tilpasse sal, men nå ser jeg lyset i tunellen.. Med ny sal og nytt hodelag (hun røyk det her om dagen. sårlig kvalitet JA) så ser jeg frem til å få litt hardtrening og få bygget noen skikkelige muskler i ryggen hennes:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar