tirsdag 18. november 2008

Gåter

Jeg har laget noen gåter nedover her. Finn svaret på de, om dere klarer..
Jeg legger ut svarene om ca. ei uke;)


Gåte 1.
En datter er i begravelse til sin avdøde mor. I begravelsen ser datteren en ukjent mann som hun verken har sett før eller vet noe om. Denne mannen tiltrekker hennes oppmerksomhet og hun får øyeblikkelig kjærlighet ved første blikk,Hun blir så forelsket at hun fikk aldri sjansen til å spørre hvem denne mannen er. Ulykkelig som hun blir dagene fremover, tenker hun på han hele tiden. 2 uker senere etter begravelsen til moren sin dreper hun søsteren sin.Hvorfor dreper hun søsteren sin?

Gåte 2.
En mann var bedt i bryllup,han svarte:hvis jeg kan så kommer jeg ikke hvis jeg ikke kan så kommer jeg.sett inn 2 kommategn og 1 punktum..hva er yrket hans?

Gåte 3.
Et ektepar er på med på en ekspedisjon på sørpolen. Dessverre greier de å rote seg vekk fra resten av gruppen. Etter noen dager ble de veldig sultne så kona dra ut for å se om hun finner en sel eller lignende, så de har noe mat. Hun blir lenge vekke, men etter en tid kommer hun tilbake med noe kjøtt. Mannen kunne se at hun var utslitt for hun var anpusten og så passe dårlig ut. Mannen spurte hva det var for slags kjøtt. Pingvinkjøtt svarte kona. Dagen etterpå dro hun igjen ut for å jakte. Hun viste hvor pingvinene holdt til nå, sa hun. Og hun kom tilbake fortere en forrige gang, men denne gangen enda mer anpusten og sliten. To dager senere døde kona. Mannen pakket henne inn i noen tepper og kastet henne i havet som en begravelse. Da snudde lykken for mannen og han ble funnet av ekspedisjonen. Noen måneder senere satt mannen på en fancy resturant og spiste. Kjøttet der smakte så godt at han spurte kelneren hva det var. Pingvinkjøtt sa kelneren. Mannen ble hvis i ansiktet. Kort etter kastet han seg ut av vinduet fra 5 etasje til sin død. Hvorfor?

3 kommentarer:

  1. Jeg vet svaret på gåte 3:D Men skriver det ikke her, fordi jeg ødelegger moroa da. Har hørt gåte 2 før, men husker den ikke helt:p

    SvarSlett
  2. det er jo poenget at dere skal skrive det i komentarene;);)

    SvarSlett
  3. Ok, svar gåte 3:

    -Han drepte seg fordi det han hadde spist tidligere ikke smakte likt som pingvinkjøttet. Derfor fant han ut at han hadde spist menneskekjøtt, altså spist og drept kona si. Derfor dreper han seg selv:p

    SvarSlett