torsdag 20. november 2008

Langhelg på Lundeneset

I helga (som varte fra Onsdags ettermiddag til tirsdags morgen) har jeg vært på lundeneset, mens alle andre, unntatt ca.10 stk. reiste hjem.

Onsdag var jeg bare på selve skolen. Meg, Stine, Gunnlaug, Ingeborg og Anne Marthe sov nede i leiligheten på 500, mens solveig trakk seg.. Vi andre hadde det kjempe, eller du kan jo si det sånn, vi sovnet ganske så fort ja;) Vi hadde en skikkelig jentekveld.

Fredag klarte jeg ikke å sove så lenge, så jeg sendte melding til stine og solveig, omde hadde lyst til å se ferdig Anastasia filmen vi begynte på Torsdagen. Stine hadde aldri sett den filmen så det virka som om ho likte det veldig. hehehe... Så måtte jeg og Solveig gå å skifte, for vi skulle være med Ann Elin til Tveit jordbkuksskole og kjøre hest og kjerre. Vi hadde med oss Gaia, hun har blitt kjørt litt før, men dette var jo ny plass og nye hester og litt nytt for Ann Elin også, så det ble litt action;) Vi kom opp så begynte vi med en gang og sale opp. Det var flere hester som også skulle være med, men vi var sammen med ei lærerinne i hestefage og hesten Juve. Ho lærer dama og Solveig kjørte sammen, mens jeg og Ann Elin kjørte med Gaia siden jeg hadde kjørt pitte litt før. Det var også en litt spinn vill hest der oppe, så de sprang rundt i hallen men kjerra bak etterseg og kusken springene etter, så Gaia ble litt redd, men hun var kjempeflink og stod stille og roa seg ned. Jeg kjørte også, og hun var kjempeflink, trava litt rundt i volter med henne. Solveig kjørte også, men det var med Juve.

Lørdag. I dag har jeg også vært og ridd. Da var det tid for det siste kurset før det blir alt for mørkt om dagene. Vi hadde masse oppsjerpings øvelser, og hvordan man flytter tøylen i forholdt til hva du vil med hesten, og selvfølgelig sits og så galloperte vi litt på bane og på tur. Jeg måtte galoppere med Connie på banen, for Troll bare freste av gårde, så det var ingen hensikt i det. Så fikk jeg oså besøk av Victor, vi var med de andre og så på film, gamle barneminner kom frem da. Meg og stine gikk på butikken og handlet litt, å jeg handlet en hamburger for 3 gang i ÅR!!! å så gikk vi på et hotell i Etne, siden han ikke hadde lov til å sove her når vi hadde langhelg. Der så vi på Titanic, første gang Victor så den, og den var jo litt romantisk også, hehe.

Søndag var en skikkelig slapp dag. Jeg kom tilbake på lundeneset og nærmest sovnet med det samme. Fytti, sov mest helt til middag jeg. I dag var det Kylling, jeg hadde gledet meg masse, men må si den ikke smakte som hjemme. nei, denne var for bløt... ekkelt!! Så lasta jeg ned et nytt hestespill. hæhæhæ. jeg måtte jo giike litt jeg å, sånn som guttan på 400. De har spilt hele helga mest. fyttigrisen. og så gikk vi å trente, HÆRLIGT, å så i badstua..aaaah.. hot hot hot hot, sier jeg bare. =D

Mandag var vi på Amandasenteret i Haugesund. Der fikk jeg handla mange julegaver og ei ny bukse til meg selv:D kjempe fornøyd.. hehe.. Nå mangler jeg kun noen få, men tenkte jeg skulle vente litt med de, for må handle noen i desember og, sånn at jeg kan få litt julestemning=D

Gleder meg til vi begynner med pakkekalender. wiiii.. det blir GØY. har kjøpt noen små ting, men mangler litt, hihi. å så gjelder jeg meg masse til vi skal se på julekalender, sikkert litt barnslig, but i like it=D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar