lørdag 10. januar 2009

~ Avløser i stallen ~


- Aggemon i sommer på funksjonshemmed ridning -

I dag har jeg og Solveig vært avløser i stallen og det var knall..
Det første jeg gjorde var å spise frokost, så kledde jeg meg klar for stallen med regnbukse og hele pakka. Så sykler vi hele veien opp, og det VAR tungt. er for det meste veldig varierende med opp og nedover bakker, men på vei bort er det mest oppoverbakker og de er rimelig lange også.

Når vi kom, merket vi at hestene var ute og det var jo egentlig ganske fint. Ann Elin (eieren av stallen) hadde ikke gått siden hun hadde så mye migrene på morgenen, men ho gikk når vi begynte på jobben. Etter å møkke 10 bokser blir man ganske sliten i ryggen. Har heldig vis funnet en ny måte, eller Ann Elin viste oss en ny måte å møkke på. Hun sliter selv med litt ryggproblemer, så å stå og sile 10 bokser med greipa tar ufattelig lang tid og da hadde nok ryggen hennes streiket for lenge siden, som hun sier. Og det merker jeg godt selv. Heldigvis er det kunn 5 store hester, 3 små ponnyer og 2 litt større ponnyer. Men faktisk så skulle man ikke tro at de små ponnyboksene kunne ta så lang tid. Grunnen til det er jo at de driter så små klatter, og de skal jo bort de også, og da må man være veldig nøye, og de detter jo i tillegg ut av greipa.

Etter møkkinga tok vi de inn (hadde gått et par timer til møkking), gav de mat og så spiste vi selv. Vi venta i ca 1.5 timer, så hadde Gaia og Aggemon spist opp, så vi kunne ri de. Det blåste litt i dag, så de var litt ville i hode, så det ble ikke så lang tur. i tillegg var ridebanen islagt, så den kunne vi ikke bruke.

I morgen er det en ny dag og nye muligheter, og da blir det innebandy eller en annen aktivitet i hallen, og det gleder jeg meg. Kanskje litt trening i studioet etter på, får se på det.

Og så skal jeg sette opp et treningsprogram frem til Mars, som jeg SKAL følge. Skal ha flere små mål gjennom hele fasen. Håper det gir litt resultater. Har til og med slutta å handle godteri, kjøpte litt i dag ( er jo lørdag), men det blir kun frukt fremover, og jeg må si det smaker 50 ganger bedre enn godteri. Følelsen er også MYE bedre etter en kiwi eller banan. Mmmm, mango. Nå fikk jeg lyst på det.

1 kommentar:

  1. Hei!
    Jeg så Aggemond her på bloggen din, og trur det er den gamle hesten min. Vil gjerne få vite litt mer, så lurte på om du kunne sendt meg en mail så jeg kunne spurt litt selvom den ikke er din. Håper du vil hjelpe:) Eposten er: Ida_kh93@hotmail.com

    SvarSlett