søndag 1. februar 2009

~ En helg i Bergen ~

Etter å ha vært på Lundeneset sammen med geekene, fant meg og Victor ut at vi måtte ta oss en tur, bort i fra Rogaland. Så da bestemte vi oss for Bergen, men kjøre innom Hardanger på vei opp.

Jeg ble vekket av Victor som stod utenfor vinduet mitt og banket som en galning. klokka var vel rundt halv 10 - 10 tiden. Så stod jeg opp og låste han inn på rommet mitt, og så laget han litt nudler til meg, mens jeg stelte meg og søkte ferdig på folkehøyskolene jeg ville søke på. Så, Hvis jeg ikke kommer inn på noen skoler nå, så tar jeg et fri år hjemme, og tar ridekurser, jobber og har hest på fôr et år eller noe..

Har søkt på Hurdal Verk FHS, Hardanger FHS, Fjordane FHS og Bildøy bibelskole. Så nå får jeg se hvor der blir av meg til neste år. Håper mest på endten Hurdal Verk eller Hardanger (begge er på hestelinja).



- Hardanger -


Etter vi hadde spist pakket jeg i full fart og så hoppet vi i bilen etter hvert og kjørte mot Hardanger. Virkelig vakkert innover der altså. Bratte fjell, epletrær så langt du ser, og mektige fosser som kommer ned fra det snølagte fjellene. Virkelig fint altså.

Var innom Hardanger FHS og bare så rundt i full fart, før vi kjørte videre. Vi hadde tenkt å ta ferjen fra Kvandal, men den gikk ikke før en time senere, så vi kjørte til Brimnes og tok den ferigen. Så fikk vi høre om en Bilulykke som hadde skjedd ved ullnes, så vi måtte kjøre en liten omvei. Vi kjørte over fjellet på Voss, så vi fikk med oss litt solnedgang og flere cm med snø. det var fint det. Så kom vi endelig frem til Besteforeldrene av Victor i Arna i 6 tiden. Der hadde vi mat, før vi tok en kjøretur inn til Bergen by og spaserte litt rundt der. Har aldri vært der før, så var virkelig stilig. Var å så på bryggen og i gamlebyen og slikt. Så kjørte vi etter hvert tilbake til Besteforeldrene og overnattet der.


- Isbreen folgefonna -

I dag stod vi opp i halv 10 tiden og kom ned til deket frokostbord, med egg og ost og deilig brød. Vi spiste oss gode og mette før vi etter hvert satt oss i hver vår godstol og snakket om litt av hvert, men etter en stund måtte vi gå, siden Victor hadde en lang kjøretur forran seg.

Jeg var tilbake på skolen rundt 5, så Victor er vel ikke hjemme før i 10 tiden tenker jeg.

Det var min helg, håper du også har hatt en fin helg;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar