onsdag 11. februar 2009

~ Hva skal jeg bli? ~


- Solveig rir Gaia, mens Helen underviser -

Jeg har tenkt litt den siste tiden, og kommet frem til at jeg kanskje skal bli lærer i hestefaget?
Men så er det jo det at jeg har ikke så stor utdannelse, men til neste år blir det hestelinja på Hardanger Folkehøyskole, og da håper jeg at jeg kan få lært masse, og jeg gleder meg som en liten unge.

Men jeg har ikke gått på vg1 eller vg2 hestelinja, men jeg kan vel studere videre, på høyskoler om hest, og jobbe i staller osv, for å lære mer.

Noe innen hest har jeg i hvert fall veldig lyst til å bli, for dette er min aller største hobby, og det er noe jeg virkelig hadde jobbet hardt for, hvis jeg kunne lært mye.

Det med hva jeg skal bli, er virkelig et vanskelig valg altså. Vil liksom ha en jobb jeg gleder meg til å gå på, og en som jeg kan lære masse av det jeg syntes er gøy, og noe jeg VIL arbeide for.
Dette med å tjene haugevis av penger, har jeg nesten skjønt at for min del så funker det ikke så bra. selvfølgelig så ville jeg gjerne tjent masse penger, men om jeg kan finne en jobb som jeg trives med, men heller tjener litt mindre, så er jeg superfornøyd atlså.
Men men, vi får se hva det blir til, har også tenkt på frisør, men det er så mange som blir for tiden, så vet ikke.
Nei, rett og slett et utrolig vanskelig valg. skulle gjerne prøvd ut alt sammen og sett hva jeg helst ville gjort, men det kan jeg ikke.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar