fredag 4. desember 2009

~ Amazing Maya~

Midtstill
På tirsdag kunne jeg endelig "stå opp fra de døde" og gå på skolen igjen.. WIHI, for vi hadde heldigvis langhelg nå, når jeg har vært syk så har ikke gått glipp av så mye.
Vi begynte med Tømmekjøring hvor Ingvar først viste oss hva vi skulle prøve på vår egen hest og så skulle vi sele opp og fordele oss litt på banen og "volta".. Maya gikk som vanlig bare bedre og bedre, har heldigvis trent litt tømmekjøring med ho før, så jeg begynner å få teken på det nå. Hun trava SAAAAKTE!!!! og jobba bra i skritt, er fortsatt litt utovervendt og stiv på høyre side.. derfor prøvde vi å ta tømmene gjennom bittet og så i voltigegjorta for å få henne til å bøye seg litt mer, funka jo men må nok øve mere på det. Etterpå satt vi på Biblioteket og snakka om diverse saker som måtte ordnes eller diskuteres og så fikk vi fri resten av dagen..

På kvelden hadde jeg bakketrening med Maya.. trente litt på det samme som forige gang, var litt mer påmindelses trening, øvdre litt mer på stopping og bøying av hode.. prøve også å få henne til å knele og det fikk hun nesten til. Har kjøpt inn litt gulerøtter så blir enda mere trening på det fremover. hehe. Va så skjønn å se på etterpå, for da stakk hun hode mellom bena hele tiden for å se om det var en gobit der. hehe.

- Maya underkaster seg fullstendig. slikker og slikker :P -

ONSDAGEN hadde vi først om skoing og etter lunch om saltilpassing, men denne gangen gikk vi enda dypere inn i temaet. Føler virkelig jeg kan litt nå altså, i hvertfall til å se på saler og kunne tilpasse de sånn nogelunde og det er jo nais. Det var jo en av mange tingene jeg ville lære i løpet av året.

Rei på kvelden på tur i Lysløypa for å varme opp og så på banen. Herrefred for ei dame sier jeg bare, ho imponere stadig. I dag skritta ho som en engel og trava som en engel altså. nei, for ein hest sier jeg bare. kommer SÅ til og savne ho.. må liksom bare bruke masse masse tid med ho, hele tiden, for å ikke misse et sekund.. ho er og forblir min favoritt og drømmehest resten av livet mitt <3 style="font-weight: bold;">

Jeg har sååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå lyst til å kjøpe ho, for ho e så sjukt lik meg og vi forstår hverandre så bra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar