mandag 22. desember 2008

- Action på jobb -




Ja, som alle vet og er veldig klar over så er det jul om bare 2 dager.. det vil altså si for oss som jobber i posten at vi har UTROLIG mye å gjøre..

Posten skal spesial sorteres. Har de frimerke på, er det A eller B post, er det julekort, store og små brev... joda.. nok å gjøre med andre ord.. Før sorterte vi bare etter A og B..

Og for ikke å snakke om post budene. de har i hvertfall nok å gjøre.. de må til og med innkalle ekstra folk for å få dagen til å gå.. eller i det hele tatt for å komme hjem på et greit tidspunkt.

Men så skjer det.. det begynner med at den ene postlastebilen kjører i en person bil, så da blir det litt ekstra ventetid med å få levert posten videre.. og så får vi plutselig beskjed om at lastebilen som frakter posten til stavanger og kristiansand har stoppet opp, så vi må pakke all posten (3 ganger så mye som til vanlig) inn i den største postbilen og kjøre av sted...

åhoi... og i tillegg er det jo nok av kunder som skal ha sin lille hjelp.
Til vanlig på en uke dag er vi rundt 200 kunder som er innom, mens nå så har vi toppet mest 500.. og selvfølgelig så skulle vi ha overbelasting på datamaskinene, AKKURAT i dag.. så ja, det hele tok ganskelang tid. bare for å betale med kort, som tar 3 sek maks, tok nå oppimot 2 minutter.. da går ting i ETT!!!!

Men jeg må si at det er disse dagene det er gøy å gå på jobb. jeg sitter ikke et eneste sekund, kan hende jeg får sneket til meg ett eller to, men det går søren meg i ett hele dagen rundt... men det liker jeg bare, for nå er det ikke sånn "kjedelig", hvor jeg kan sitte å ikke ha noen ting å gjøre i over en halvtime.. det er kjedelig det ja..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar