søndag 23. august 2009

~ Endelig ~


Da har jeg FAKTISK flyttet til Hardanger, nærmere bestemt Lofthus. Her skal jeg tilbringe 9 flotte måneder, er ikke i tvil om at det kommer til å bli det. Bare på denne første dagen har det skjedd så utrolig mye, og jeg føler faktisk jeg begynner å kjenne enkelte personer. Litt sjukt, men sant:)

Dagen min startet i grunnen med at jeg stod opp klokken 05.00. Pakket ferdig det siste av lasset mitt inn i bilen, spiste frikost og så kjørte vi av gårde. På veien bort som tok bare 5.5 timer, overraskende, for trudde det skulle ta minst 6 timer.. Det var veldig fint egentlig for da rakk jeg innskjekkingen som var i fra 10 - 12, selv om jeg var den siste som sjekka inn av hesteklassen.

På veien opp traff vi selvfølgelig på litt dyr, og da spesielt sauer. Det krydde av frittgående sauer oppover. Ein plass va det til og med ein flokk med geiter som hadde lagt seg godt til rette i hele veien. Elg så vi også, den sprang over veien, eller den gikk vel egentlig da.

Klokken 11.15 ca annkom vi hardanger FHS. Hilste på noen jenter jeg hadde blitt kjent med på Facebook, og overraskende nok så var de MEGA kule.. gleder meg til å gå i klasse med de et år i hvert fall. kommer I HVERT FALL til å bli trist i mai. og det sier jeg allerede første dag. nesten litt sykt.

Ja, må jo ikke glemme room maten min, altså Rannveig fra Oslo. Hun virker til nå helt fantastisk, så blir kjempe kult å dele rom med henne dette året. ja, bor faktisk på dobbeltrom, og det var ikke så skummelg og "tragisk" som jeg hadde trodd, heller tvert i mot.

Vi hadde også bli-kjent leker på kvelden, da hadde vi morell spytting. Man skulle altså se hvilket lag som kunne spytte lengst. Vi ble delt inn i Fylker, og siden vi i grunnen ikke var så mange fra vest- og Aust agder, så slo vi like godt begge to sammen til et lag. Agder kom på ein 5. eller 6.plass. Jeg spytta faktisk 6 meter og litt til. JEG, faktisk. har aldri i mitt liv gjort noe sånt før, så var utrolig gøy.

Til nå Virker lærerene også HELT kanon morsomme. Jeg gleder meg virkelig til å bare få begynt skikkelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar